Doğum tarihi: 20 Ağustos 1970
Kaç yaşında: 53
Burcu: Aslan
Meslek: Mühendis
Doğum yeri: Shawnee Mission, Kansas, ABD
Bilgisayar programcısı, bilgisayar mühendisi
John Carmack; John Romero, Tom Hall ve Adrian Carmack ile ortak olup İd Software’i kurmuşlardır.
John Carmack, 20 Ağustos 1970 tarihinde Shawnee Mission, Kansas, ABD’de Inga Carmack, Stan Carmack çiftinin oğlu olarak doğmuştur. Shawnee Mission East High School lisesinden mezun olduktan sonra University of Missouri-Kansas City Volker Campus, Raytown South High School’dan mezun oldu.
Video oyunlarına çocukluktan beri tutkulu bir sevgi duyan John Carmack, 80’li yıllara büyük damga vurmuş Space Invaders ile oyun dünyasına ilk adımını attı. O zamanlar meşhur olan arcade salonlarında Pac-Man gibi döneminin büyük ses getiren efsane oyunlarından da etkilendi. Sadece oyun oynamakla yetinmeyen John Carmack, aynı zamanda bilgisayarın işleyişini ve oyunların nasıl yapıldığı konusuna da derin bir ilgi duymakta idi.
John Carmack, üniversiteden mezun olduğunda ilk olarak Softdisk adlı bir bilgisayar programcılığı şirketinde işe girdi. Softdisk, John’u Apple bilgisayarlar için üretilecek olan bir disk projesi için bünyesine kattı. Ancak, bu iş John’un hayatının dönüm noktalarından biri oldu. Çünkü birlikte video oyun sektörünü kökten değiştirecek oyunu yapacağı arkadaşı John Romero ve Adrian Carmack ile burada tanıştı.
Adrian Carmack ile soy isimleri aynı olsa da herhangi bir bağları yok.
Bu üç arkadaşın yakın ilişkisi ve video oyunlarına olan ilgisi şirket yetkililerinin de gözünden kaçmadı. Softdisk, John Carmack, John Romero ve Adrian Carmack için ayrı bir alt ekip kurarak onlara şirket içinde bir oyun geliştirme stüdyosu açtı. Bu stüdyo, üç kişilik ekibin çalışmaları sonucu ilk oyunlarını yayınladı. Yayıncılığını Apogee Software’in üstlendiği oyun, Commander Keen adlı serinin ilk oyunu oldu. İleride ikonik bir seriye dönüşecek olan oyun, IBM PC (DOS) platformuna çıkış yaptı.
Bu oyunu özel kılan bir diğer özelliği ise “side-scrolling” oyunlarda (Örnek: Mario, Terraria vb.) devrim niteliğinde bir özelliğe sahip olmasıydı. John Carmack tarafından bulunan bu tekniğin adı “adaptive tile refresh” idi.
İlk oyunları Commander Keen’den bir süre sonra Softdisk firmasından istifa eden bu dört arkadaş ortak olarak 01 Şubat 1991 tarihinde kendi işini kurdu. “id Software” adı altında birçok başarılı işe imza attı.
John Carmack ve arkadaşları Commander Keen serisinin devam oyunları, Catacomb ve Hovertank 3D gibi oyunlar yaptılar. Ancak, ilk büyük şöhretlerini Wolfenstein 3D ile yakaladılar.
id Software, Wolfenstein 3D’nin başarısından sonra bir FPS oyun daha geliştirme kararı verdi. Fikir babası John Carmack olan projenin adı Doom olacaktı. Yine, PC platformuna çıkan oyun ortalığı kasıp kavurdu. Doom, Wolfenstein 3D’nin oyun sektörüne kattığı oynanış mekaniklerini daha da geliştirerek sunuyordu. Oyunun senaryosu o zamana kadar oyun sektöründe benzeri görülmemiş derinlikteydi. Bu da oyuncuları oyuna bağlayan bir diğer etmen oldu.
Amerikalı bilgisayar programcısı, oyun geliştirici ve bilgisayar mühendisi olan John Carmack, programladığı Wolfenstein 3D ve Doom oyunlarıyla üç boyutlu birinci şahıs nişancı oyunlarının yapısını belirleyenlerden biri olmasıyla bilinir.
John Carmack, 05 Ocak 2000 tarihinde video oyunu tasarımcısı ve yapımcısı Katherine Anna Kang ile evlendi. Christopher Ryan Carmack (d. 13 Ağustos 2004) adında bir oğlu vardır. İkinci çocukları Kasım 2009’da doğdu. 2001 yılında AIAS Hall of Fame ödülüne layık görülmüştür.
id Software şirketi 24 Haziran 2009 tarihinde video oyunları şirketi ZeniMax Media tarafından satın alındı.
John Carmack 2013 yılında id Software’dan istifa ederek, sanal gerçeklik teknoloji ve yazılım ürünleri şirketi Oculus VR’ın bünyesine CTO (Baş teknoloji yöneticisi) olarak katıldı. Kariyerinin başından beri oyun sektöründe yeniliğin gerekliliğini ve önemini savunan Carmack, VR’ın da önemli bir oyun aracı olabileceği fikrindeydi. 2019 yılında Oculus Rift şirketinin CTO görevinden çekildiğini duyuran John Carmack, yapay zeka üstüne yoğunlaşacağını söyledi. Ayrıca kendisi havacılık alanına da ilgi duyuyor. Bu konuda birkaç bağımsız mühendise finansal destek sağladı.
John Carmack, yakın arkadaşı John Romero ile beraber video oyun sektöründe asla unutulmayacak isimlerden birisi. id Software’da yaptığı tutku dolu oyunlarla beraber bugünkü değeri 165.9 milyar dolar olan ve video oyun sektöründe FPS türünün atası kabul edilen oyunlar yaptı.
Kodlamasını yaptığı bilgisayar oyunları:
2016 – Doom
2011 – Rage
2009 – Wolfenstein
2008 – Wolfenstein RPG
2007 – Enemy Territory: Quake Wars
2007 – Orcs & Elves II
2006 – Orcs & Elves
2005 – Doom RPG
2005 – Quake 4
2005 – Doom 3: Resurrection of Evil (Genişleme paketi)
2004 – Doom 3
2001 – Return to Castle Wolfenstein
2000 – Quake III: Team Arena
1999 – Quake III Arena
1997 – Quake II
1997 – Doom 64
1996 – Final Doom
1996 – Quake
1995 – Hexen
1994 – Heretic
1994 – Doom II
1993 – Doom
1993 – Shadowcaster
1992 – Spear of Destiny
1992 – Wolfenstein 3D
1991 – Catacomb 3D
1991 – Commander Keen: Goodbye Galaxy! / Aliens Ate My Babysitter!
1991 – Commander Keen: Keen Dreams
1991 – Shadow Knights
1991 – Rescue Rover 2
1991 – Rescue Rover
1991 – Hovertank 3D
1991 – Dangerous Dave in the Haunted Mansion
1990 – Commander Keen: Invasion of the Vorticons
1990 – Slordax
1990 – Catacomb II
1990 – Catacomb
1990 – Dark Designs
1990 – Tennis
1990 – Wraith: The Devil’s Demise
1989 – Shadowforge